Wednesday, June 9, 2010

Video seks 3 artis disiasat

Wahahaaa...Video seks 3 artis disiasat??huhuhu..Itulah dia tajuk kita pada hari ni. Siapakah artis itu??Jeng2..Bukanlah artis Malaysia mahupun Filipina malah artis tersebut adalah dari negara jiran kita iaitu Indonesia..Ittu dddiiaaa..

Ermm..Tulaaa..Sndiri buat sendiri mau tanggung la..Siapa artis tu??haha..Dgr kabarannyaa adalah artis itu ialah panyanyi PeterPan pakk..ayokk..Ariel katanya....Sendiri mau tanggung la pakk..Apa mau buat kan..hehe..

So untuk kepastian ini semua,mari sama-sama kita baca artikel ini...pheeewww~


JAKARTA: Polis melancarkan siasatan terhadap tiga selebriti Indonesia selepas video mereka melakukan seks disebar di Internet. 

Polis dijadual menyoal-siasat tiga selebriti terbabit, penyanyi kumpulan Peterpan, Nazril Ariel, penyampai berita, Luna Maya dan aktres Cut Tari atas tuduhan melanggar undang-undang anti-pornografi.





Klip video itu menunjukkan Nazril melakukan hubungan seks dengan Luna yang juga teman wanitanya dan bekas teman wanitanya, Cut.

Ketua Polis, Ito Sumardi berkata, mereka bakal disoal bagaimana video itu muncul di Internet.

“Kami akan dapatkan kepastian bagaimana video itu menjadi tontonan umum,” katanya.

Luna adalah duta Program Bantuan Makanan Dunia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), duta sabun keluaran Unilever.
Cut pula menjadi duta penghawa dingin keluaran Sharp.

Jurucakap Unilever berkata, iklan sabun itu dibekukan pada minggu ini tapi menafikan keputusan itu dibuat akibat penyebaran video seks itu. 

Jika bersalah mereka boleh dihukum penjara maksimum 12 tahun.

Pemimpin Indonesia menegaskan, insiden seperti ini perlu dijadikan alasan kawalan lebih ketat dilaksana terhadap Internet di negara yang didiami 240 juta penduduk itu.

“Hukuman lebih berat perlu dilaksanakan terhadap mereka yang bersalah,” kata Menteri Komunikasi dan Maklumat, Tifatul Sembiring di laman Twitternya.

Skandal itu menjadi antara topik paling hangat dibincangkan di laman Twitter bertajuk Peterporn, mengambil nama sempena kumpulannya.

Beberapa laman menyokong Nazril turut muncul di laman Facebook. - AFP
 
Credit to Harian Metro

P/s : Sendiri mau ingat dong ;)

4 comments:

Related Posts with Thumbnails